Lepszą komunikację w Pruszkowie umożliwia otwarte nowy tunel drogowy pod torami na ulicy Działkowej. Obiekt powstał w ramach modernizacji 22-kilometrowej, aglomeracyjnej linii między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą Włochy. Inwestycja realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to wygodniejsze dojazdy do pracy i szkoły oraz perony i przejścia podziemne bez barier.
Kierowcy i piesi w Pruszkowie mogą już korzystać z nowej trasy pod torami kolejowymi w ciągu ulicy Działkowej i Błońskiej. mieszkańcy zyskali lepszą i bezpieczniejszą komunikację w mieście
- Nowy 250–metrowy tunel drogowy pod torami w Pruszkowie to ważna inwestycja dla miasta i regionu. To jedno z bezkolizyjnych skrzyżowań, które powstają w obszarze aglomeracji warszawskiej, a także są realizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego na terenie całego kraju – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Wiadukt powstał w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego. Zapewnia kursowanie pociągów po czterech torach – dwóch dalekobieżnych i dwóch aglomeracyjnych linii Warszawa – Grodzisk Mazowiecki a także po torach do obsługi stacji w Pruszkowie. Wiadukt zbudowano w ramach modernizacji linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Włochy..
Prace wykończeniowe potrwają do listopada. Montowane są informacji pasażerskiej oraz monitoring. Pozyskiwane są zgodny na użytkowanie wind.
Od września zeszłego roku pociągi podmiejskie wróciły na zmodernizowane tory między Grodziskiem Mazowieckim, a stacją Warszaw Włochy. Pasażerowie korzystają z przebudowanych peronów. W marcu udostępnione zostały przejścia podziemne we Włochach, Ursusie, Piastowie, Brwinowie, a następnie w Parzniewie, Pruszkowie i Milanówku.
Efektem modernizacji 22-kilometrowej linii Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki, prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jest lepsza oferta podróży. Pasażerowie od września 2018 roku korzystają z nowego przystanku w Parzniewie.
Zmodernizowana infrastruktura zapewni wysoki komfort podróży przez następnych kilkadziesiąt lat. Wartość inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 mln zł.
Pruszkowski wiadukt kolejowy w liczbach
- Długość - 250 metrów
- Wysokość - 3,5 metra
Do wybudowania obiektu zużyto
- 19 tysięcy metrów sześciennych betonu, czyli ponad 2100 „betonowozach”.
- 1600 ton stali do zbrojeń.
To może Cię zainteresować: