Nowy wiadukt kolejowy już nad torami w Pruszkowie

U zbiegu ulic Grunwaldzkiej i Broniewskiego w Pruszkowie, nasunięta została nowa, 72 metrowa konstrukcja nośna wiaduktu drogowego. Bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy poziom bezpieczeństwa oraz usprawni komunikację kolejową i drogową. Inwestycja powstaje przy współudziale środków PLK SA, w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”, współfinansowanego z POIiŚ.

W Pruszkowie u zbiegu ulic Grunwaldzkiej i Broniewskiego powstaje nowy wiadukt nad torami linii kolejowych, w tym linią Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki (lk447) i Warszawa Zachodnia – Katowice (lk1). Wykonawca, wykorzystując nocne przerwy w ruchu pociągów, oparł na czterech podporach 80 tonową konstrukcję wiaduktu. Ustawianie dźwigarów na przygotowane filary i przyczółki zajęło 2 noce. Teraz rozpoczną się prace betoniarskie wykonania płyty nośnej wiaduktu.

Wiadukt wraz z najazdami będzie miał 289 m długości i ok. 12 m szerokości. Kierowcy zyskają jezdnię z dwoma pasami ruchów. Przewidziano także ścieżkę rowerową i chodnik dla pieszych. Bezpieczeństwo zwiększy jasne oświetlenie. Wygodny dostęp do wiaduktu zapewnią windy.

Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Usprawni komunikację w Pruszkowie między dzielnicami Bąki i Żbików. Mieszkańcom Piastowa umożliwi sprawniejszy przejazd do Warszawy, Grodziska Mazowieckiego i autostrady A2.

Inwestycja obejmująca budowę wiaduktu drogowego wraz z przyległym układem ulic realizowana jest we współpracy z Miastem Pruszków.

Wartość przedsięwzięcia to ok. 22,33 mln zł netto. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczą na inwestycję kwotę 10,35 mln zł netto w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”, współfinansowanego z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2023 r.

Więcej bezkolizyjnych skrzyżowań na Mazowszu

Budowa wiaduktu drogowego w Pruszkowie wpisuje się w działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zmierzające do zwiększania bezpieczeństwa w ruchu kolejowym przez budowę bezkolizyjnych skrzyżowań. Takie inwestycje realizowane są ze środków budżetowych, projektów unijnych, samodzielnie lub przy współpracy z samorządami.

W ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – „Etap III” i „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap IV” w całym kraju wybudowanych zostanie łącznie 25 obiektów inżynieryjnych: 10 wiaduktów drogowych, 12 tuneli drogowych/wiaduktów kolejowych, 2 przejścia podziemne dla pieszych i 1 wiadukt pieszo-rowerowy. Tylko w woj. mazowieckim skrzyżowanie bezkolizyjne, poza Pruszkowem, powstaje także w Legionowie, Celestynowie. W Ciechanowie budowany jest wiadukt pieszo-rowerowy, a w Teresinie powstanie tunel drogowy pod torami.

Dzięki inwestycjom PLK na Mazowszu już wybudowane zostały bezkolizyjne skrzyżowania między innymi na ulicy Karczunkowskiej w Warszawie, w Pruszkowie, Otwocku, Wołominie, Toporze i Jasienicy Mazowieckiej.

 

Polub nas na Facebook
Zobacz galerię: Nowy wiadukt kolejowy już nad torami w Pruszkowie


To może Cię zainteresować: