Mieszkańcy Pruszkowa doczekali się otwarcia przebudowanej już kładki nad torami PKP, łączącej ulice 3 Maja i Majową. Włodarze uroczyście przecięli symboliczną wstęgę i oddali tym samym obiekt do użytku. To jednak nie koniec podobnych inwestycji w mieście.
Przebudowa mocno już wyeksploatowanej kładki rozpoczęła się w październiku zeszłego roku, a tak naprawdę to sprowadziła się do budowy całkiem nowego obiektu, bo stara konstrukcja wraz z podporami i biegami schodów została zdemontowana, a w jej miejsce wybudowano nową, już nowoczesną i bezpieczną infrastrukturę, wzbogaconą o nowe elementy. Przede wszystkim wykonawca wzmocnił stopy fundamentowe oraz zamontował nowe podpory, schody i konstrukcję nośną. Dodatkowo powstało nowe oświetlenie kładki, wyższe bariery ochronne i kanalizacja deszczowa. Nowością jest jednak budowa szybów wind po obu stronach torów, co chyba najbardziej cieszy mieszkańców, zwłaszcza osób z niepełnosprawnościami, rodziców z dziećmi w wózkach czy rowerzystów. W windach dodatkowo zamieszczono elementy dekoracyjne w postaci zdjęć dawnego Pruszkowa, a także kamery monitoringu miejskiego, co ma odstraszyć potencjalnych wandali i przy okazji ułatwić prace osób odpowiedzialnych za utrzymanie obiektu. A to może okazać się kluczowe, bo choć alternatywą w przypadku zepsucia windy są schody, to nie ma na nich podjazdów. Kładka została oddana do użytku oficjalnie 30 września i mieszkańcy już mogą z niej swobodnie korzystać. Całkowity koszt zadania to 2.838.579,24 zł.
Pruszkowski magistrat nie kończy jednak prac nad liniami kolejowymi. Podpisana została bowiem umowa z firmą, która zajmie się budową wiaduktu drogowego łączącego ulice Grunwaldzką i Warszawską, który obejmować będzie dwa pasy ruchu i ciągi pieszo-rowerowe. Dodatkowo wybudowany ma być nowy odcinek drogi wraz z rondem w ul. Broniewskiego i połączenie go z ul. Warszawską oraz przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z ul. Grunwaldzką. Wiadukt wyposażony w dwie windy i monitoring ma być połączeniem pomiędzy dzielnicami Bąki i Żbików, a przy okazji ma ułatwić dojazd do Warszawy, Grodziska Maz. i autostrady A2. Inwestycja realizowana będzie w porozumieniu z PKP PLK i pochłonąć ma blisko 22 mln zł, z czego 7 380 000 zł pokryje spółka PKP PLK S.A., 8 447 670 zł to dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, a reszta to wkład własny miasta Pruszkowa i pomoc finansowa z powiatu pruszkowskiego. Planowany termin zakończenia prac to koniec marca 2023 r.
To może Cię zainteresować: