Niedawno w Pruszkowie przy ul. Waryńskiego ruszyła nowa gigantyczna inwestycja deweloperska. Projekt ten, jak wiele innych zagęszczających zabudowę w centrum Pruszkowa budzi duży niepokój mieszkańców, ten dodatkowo przeraża tych co już i tak codziennie stoją w gigantycznych korkach na wspomnianej ulicy.
Zaniepokojeni sytuacją mieszkańcy prosili nas o informację jak w takim miejscu zgodzono się na ten projekt. O wyjaśnienia zwróciliśmy się do Prezydenta Pruszkowa Pawła Makucha - W zasadzie każda większa inwestycja, która jest teraz na terenie Pruszkowa, jest realizowana na podstawie Planów Zagospodarowania Przestrzennego uchwalonych np. w 2012 albo 2014 roku. Taka sama sytuacja jest z tym budynkiem przy ulicy Waryńskiego. Ja się z tymi planami nie zgadzam. Uważam, że tak gęsta zabudowa jest bardzo dużym błędem. Zmiana Planów Zagospodarowania Przestrzennego w tym układzie Rady jest niemożliwa, a poza tym pociągać może za sobą duże odszkodowania. Niedaleko tego miejsca jest ulica Elektryczna, gdzie chcieliśmy zabudować miejską działkę budynkiem z mieszkaniami komunalnymi. Chcieliśmy nawiązać wysokością do budynku pobliskiej elektrowni i bloków w okolicy, ale radni nie wyrazili na to zgody, nie przyjmując żadnego argumentu, że niedługo prywatny inwestor będzie zabudowywał to miejsce – mówi Prezydent Pruszkowa.
Rozumiejąc trudną kwestię związaną ze zmianą planów pytanie jak rozwiązać problemy komunikacyjne tego miejsca, czym bardzo niepokoją się mieszkańcy.- Uspokajając mieszkańców – jak nie mam wpływu na to, co nastąpiło 8, 10 lat temu, tak bardzo mocno przyglądam się kwestii komunikacji związanej z transportem publicznym, dlatego też rozpoczęliśmy inwestycję na ulicy Nowoinżynierskiej. Jest to ulica, która nie będzie dochodziła do ronda, a do skrzyżowania z ulicą Poznańską na wysokości stacji paliw. Będzie też most przez Utratę. Co więcej, będą prawoskręty i lowoskręty, a ulica nie będzie się kończyła na ulicy Poznańskiej, tylko dochodziła do ulicy 3 Maja. Będzie to dobra alternatywa dla ulicy Waryńskiego, która rzeczywiście w tej chwili jest blokowana w godzinach szczytu, w tym przez samochody dostawcze skręcające w stronę dużej strefy przemysłowej. – mówił Paweł Makuch.
Warto dodać, że prace nad realizacją zadania już są rozpoczęte. Wybudowana została już sieć wodociągowo-kanalizacyjna, częściowo wybudowane drogi rowerowe i podbudowa jezdni, przebudowana kolidująca sieć energetyczna i trwają prace nad wybudowaniem zbiornika retencyjnego na wody opadowe. Wykonano także docelowy wjazd na ulicę Nowoinżynierską z ulicy Promyka, gdzie trzeba będzie zmienić organizację ruchu. Natomiast roboty drogowe na odcinku od ulicy Promyka do rzeki Utraty zostały poprzedzone badaniami archeologicznymi, zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków. Wszystkie prace zakończyć się powinny w listopadzie przyszłego roku.
Wkrótce poznamy projektanta wiaduktu
Najprawdopodobniej MZDW uda się rozstrzygnąć przetarg na projekt rozbudowy wiaduktu nad torami w Pruszkowie. Tak jak w poprzednim przetargu nie było chętnych, tak obecnie nie było tego problemu. W przetargu stanęło 5 firm, z czego oferty 2 mieszczą się w zakładanym budżecie.
To może Cię zainteresować: