Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła przetarg na 6 dodatkowych. Czy warunki przetargu na nowe pociąg wyeliminują najpoważniejsze wady obecnych składów?
Podczas prezentacji projektu Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej współfinansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego, władze WKD informowały, że przetarg miał być ogłoszony na początku tego roku. Ogłoszony został w ostatnich dniach.
Podstawowe parametry pociągów opisane w SIWZ, zgodnie z zapowiedziami władz WKD pozostają zbliżone do pociągów EN97. Są jednak pewne różnice. W nowych pociągach ma być więcej miejsc siedzących - co najmniej 160. Większa ma być również o 10 km/h prędkość maksymalna pociągów. Niestandardowo jak na przetargi określono też kryteria oceny wniosków. Cena stanowi tylko 50% punktów. Pozostałe kryteria to: zużycie energii (25%), powierzchnia podłogi dostępnej dla pasażerów (15%) liczba dodatkowych miejsc siedzących w pojeździe ponad wymagane 160(10%).
Nowe pociągi mają być zasilane jedynie napięciem 3000V, na które sieć WKD miała być przełączona w... wakacje tego roku.
Podane w przetargu kryteria pozwalają wierzyć w to, że największe niedoróbki obecnych pociągów będą musiały zostać wyeliminowane. Niestety mało prawdopodobne wydaje się by dla 6 pociągów któryś z producentów opracowywał całkowicie nową konstrukcję. Jakie pociągi zostaną zaproponowane WKD dowiemy się najprawdopodobniej 25 lutego 2013 roku.
To może Cię zainteresować: