W dniu 4 grudnia 2014r odbyła się II sesja Rady Powiatu. Na sesji radni ustalili składy osobowe komisji i wynagrodzenie Starosty.
Po jednogłośnym przyjęciu porządku obrad, radni przystąpili do ustalenia składu Komisji Rewizyjnej. Przewodniczący zaproponował 7 osobowy skład z proporcjonalnym do ilości radnych podziałem miejsc: 3 członków z klubu Ziemia Grodziska/Wspólny Powiat i po dwóch z PiS i PO.
Do prac w Komisji Rewizyjnej w imieniu klubów zgłoszeni zostali:
- Ziemia Grodziska/Wspólny Powiat – Władysław Wdowiak, Andrzej Olizarowicz, Małgorzata Sędzińska,
- PiS – Włodzimierz Paluch, Bogumiła Karp
- PO –Małgorzata Zacny i Bronisław Świdlicki
Na przewodniczącego komisji zgłoszono Władysława Wdowiaka, a na zastępcę przewodniczącego Włodzimierza Palucha.
Uchwała w sprawie powołania komisji została przyjęta jednogłośnie.
Po powołaniu Komisji Rewizyjnej, radni powołali pozostałe stałe komisje, określili ich przedmiot działania i skład osobowy:
- Komisja Budżetu i Finansów Publicznych - sprawy polityki finansowej powiatu, w tym: źródeł dochodów i kierunków wydatków, budżetu oraz trybu jego opracowania i uchwalania, a także zmian w budżecie w ciągu roku budżetowego, przeznaczania nadwyżki budżetowej lub źródeł pokrycia niedoboru budżetowego, w tym zaciągania kredytów i pożyczek bankowych.
Skład osobowy:
- Filipiak Krzysztof
- Hardt Wojciech
- Kajak Zbigniew
- Kamiński Sławomir
- Markowski Krzysztof
- Olizarowicz Andrzej
- Paciorek Mirosław
- Paluch Włodzimierz
- Pieniążek Paweł
- Sędzińska Małgorzata
- Śliwiński Michał
- Świdlicki Bronisław
- Terlikowski Jerzy
- Wdowiak Władysław
- Wiąckowska Iwona
- Wieżbicki Marek
- Zacny Małgorzata
- Komisja Promocji Powiatu i Współpracy Europejskiej - sprawy: gospodarowania mieniem powiatu, współpracy z samorządem gospodarczym na terenie działania powiatu, inwestycji własnych powiatu i inwestycji realizowanych z udziałem lub za zgodą powiatu, transportu, komunikacji i dróg publicznych, form organizacyjnych gospodarki powiatu, tworzenia, likwidacji i przekształcania jednostek organizacyjnych powiatu oraz wyposażenia ich w majątek, ochrona konsumenta, kierunków i zakresu promocji powiatu w tym współpracy z mediami publicznymi, współpracy z komisjami rad gmin w zakresie działania Komisji. Sprawy współpracy samorządu powiatowego z instytucjami związanymi z integracją europejską
Skład osobowy:
- Hardt Wojciech
- Kajak Zbigniew
- Kamiński Sławomir
- Markowski Krzysztof
- Olizarowicz Andrzej
- Owczarek Zofia
- Paciorek Mirosław
- Pieniążek Paweł
- Sankiewicz Krzysztof
- Sędzińska Małgorzata
- Śliwiński Michał
- Świdlicki Bronisław
- Terlikowski Jerzy
- Wdowiak Władysław
- Wiąckowska Iwona
- Wieżbicki Marek
- Komisja Ochrony Środowiska, Bezpieczeństwa i Spraw Wiejskich - sprawy: ochrony środowiska i przyrody, gospodarki wodnej, współpracy z organizacjami państwowymi i pozarządowymi, których celem statutowym są sprawy stanowiące przedmiot działania Komisji, zagospodarowania przestrzennego i nadzoru budowlanego, rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego, kierunków rozwoju lokalnej gospodarki na wsi i aktywizacji zawodowej mieszkańców wsi, izb rolniczych, kierunków rozwoju hodowli zwierząt i płodów rolnych, oświaty zawodowej rolników. Ponadto sprawy - porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej oraz zapobieganie innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska, współpracy z Prokuraturą i Policją.
Skład osobowy:
- Filipiak Krzysztof
- Hardt Wojciech
- Kajak Zbigniew
- Karp Bogumiła
- Olizarowicz Andrzej
- Owczarek Zofia
- Paciorek Mirosław
- Paluch Włodzimierz
- Pieniążek Paweł
- Sankiewicz Krzysztof
- Sędzińska Małgorzat a
- Śliwiński Michał
- Świdlicki Bronisław
- Wdowiak Władysław
- Wiąckowska Iwona
- Wieżbicki Marek
- Zacny Małgorzata
- Komisja Statutowo-Regulaminowa - sprawy : opiniowania projektów aktów prawa miejscowego w tym Statutu Powiatu, rozpatrywania i opiniowania projektów regulaminów i innych przepisów wewnętrznych wymagających wprowadzenia ich w życie uchwałami Rady Powiatu, śledzenia zmian wprowadzanych aktami wyższego rzędu, a dotyczących spraw uregulowanych wcześniej w aktach prawa miejscowego oraz wnioskowanie o wprowadzenie odpowiednich korekt. Ponadto sprawy współpracy z samorządami gmin z terenu powiatu oraz rozpatrywanie wniosków i postulatów mieszkańców dotyczących organizacji samorządu powiatowego.
Skład osobowy:
- Hardt Wojciech
- Owczarek Zofia
- Pieniążek Paweł
- Śliwiński Michał
- Terlikowski Jerzy
- Wiąckowska Iwona
- Zacny Małgorzata
- Komisja Polityki Społecznej - sprawy: profilaktyki zdrowotnej, promocji zdrowego stylu życia i ochrony zdrowia, funkcjonowania Szpitala Zachodniego w Grodzisku Mazowieckim; polityki prorodzinnej; zwalczania patologii społecznych; pomocy osobom niepełnosprawnym; przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy; strategii powiatowej rozwiązywania problemów społecznych, w tym domy pomocy społecznej, bezdomności, rodzin zastępczych i pomocy w integracji ze środowiskiem. Ponadto sprawy - edukacji publicznej, kultury i ochrony dóbr kultury, kultury fizycznej i turystyki, współpracy z organizacjami pozarządowymi, których celem statutowym są sprawy stanowiące przedmiot działania Komisji, mediów publicznych, wypoczynku i rekreacji, bibliotek i muzeów, organizacji młodzieżowych, uroczystości z okazji obchodów świąt i rocznic historycznych, promowanie osiągnięć sportowych i wiedzy młodzieży, sprawy kombatantów.
Skład osobowy:
- Filipiak Krzysztof
- Hardt Wojciech
- Kajak Zbigniew
- Kamiński Sławomir
- Karp Bogumiła
- Markowski Krzysztof
- Olizarowicz Andrzej
- Paluch Włodzimierz
- Pieniążek Paweł
- Sankiewicz Krzysztof
- Sędzińska Małgorzata
- Śliwiński Michał
- Terlikowski Jerzy
- Wdowiak Władysław
- Wiąckowska Iwona
- Wieżbicki Marek
- Zacny Małgorzata
Uchwała w sprawie powołania stałych Komisji Rady Powiatu Grodziskiego, określenia przedmiotu ich działania i składu osobowego została przyjęta jednogłośnie.
Ostatnią przyjętą na sesji uchwałą było ustalenie wynagrodzenia Starosty. Obecne wynagrodzenie starosty jest zgodne z poprzednim i wynosi:
- wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 5.890,00 zł;
- dodatek funkcyjny w kwocie 2.100,00 zł;
- dodatek specjalny w wysokości 40% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego w kwocie 3 196,00 zł;
- dodatek za wysługę lat w wysokości wynikającej z dokumentów pracowniczych w kwocie 1.178,00 zł.
Uchwała została przyjęta przy jednym głosie wstrzymującym się.
Na zakończenie sesji Przewodniczący Rady podał terminy pierwszych posiedzeń komisji:
Komisja Ochrony Środowiska, Bezpieczeństwa i Spraw Wiejskich - 8 grudnia 2014r
Komisja Promocji Powiatu i Współpracy Europejskiej - 11 grudnia 17.00
Komisja Polityki Społecznej - 15 grudnia 17.30
Komisja Budżetu i Finansów Publicznych - 17 grudnia 17.00
Kolejna sesja Rady Powiatu odbędzie się 18 grudnia 2014r
To może Cię zainteresować: