Kolejny już raz burmistrz Ożarowa Mazowieckiego, Paweł Kanclerz zaprosił mieszkańców Ożarowa, polityków, ludzi świata kultury na Koncert Noworoczny do Hotelu Mazurkas. Tym razem w pierwszej części koncertu „Musicale Wszech Czasów” główna rola, jak to powiedział prowadzący koncert Tadeusz Wicherek, przypadła grającej pod jego batutą Orkiestrze im. K. Namysłowskiego z Zamościa. W drugiej części odbyła się prapremiera projektu Co-Opera, gdzie najważniejsi byli śpiewacy: Justyna Reczeniedi – sopran i Krystian Adam Krzeszowiak – tenor, a orkiestra tylko im towarzyszyła.
Ktoś może zapytać, dlaczego piszę o koncercie, który odbył się poza naszym powiatem? Powód jest jeden. Zawsze z przyjemnością piszemy o sukcesach mieszkańców naszego powiatu, a ten koncert, zwłaszcza w drugiej części, był ogromnym sukcesem Justyny Reczeniedi – mieszkanki Milanówka i towarzyszącego jej Krystiana Adama Krzeszowiaka.
W pierwszej części Justyna Reczeniedi śpiewała solo w „My Fair Lady” i razem z Krystianem Krzeszowiakiem w „Upiorze w Operze”. Druga część to prawdziwy maraton śpiewaczy. W tej części śpiewacy, z towarzyszeniem orkiestry, wykonali aż 14 utworów składających się na projekt Co-Opera. Każdy utwór ponad tysięczna publiczność nagradzała gromkimi brawami. Artyści dwukrotnie bisowali, śpiewając na bis „Trudne Tango”, które znalazło się na wyświetlanym podczas koncertu teledysku, oraz walca „Po drugiej stronie nieba”.
Projekt Co-Opera to nowatorski pomysł połączenia muzyki rozrywkowej z głosami śpiewaków operowych i dźwiękami orkiestry symfonicznej. Wspaniałe, poetyckie teksty piosenek napisał Michał Zabłocki, warszawski poeta przez lata związany z Piwnicą pod Baranami w Krakowie. Jego teksty wykonuje m.in. Grzegorz Turnau. Michał Zabłocki jest wnukiem aktorki Aliny Janowskiej i jej męża Wojciecha Zabłockiego – szermierza olimpijczyka, architekta. Dumni dziadkowie byli wśród publiczności.
Muzykę napisał Marcin Nierubiec, autor piosenek dla wielu polskich wykonawców: Maryli Rodowicz, Krzysztofa Krawczyka, Michała Bajora i innych.
Po koncercie udało mi się zadać Justynie Reczeniedi jedno pytanie – Jak do tego doszło? Oto co odpowiedziała. – Razem z Marcinem Nierubcem mieliśmy ideę, by popularyzować sztukę operową, ale w takim lekkostrawnym wydaniu. Zaczęliśmy szukać poety i wreszcie po wielu trudach udało nam się pozyskać Michała Zabłockiego, genialny. On napisał teksty i potem szukaliśmy już tylko partnera. Trafiliśmy na najlepszego – Krystiana Krzeszowskiego, La Scala. No i ta znakomita orkiestra. Cieszę się, że tak się podobało.
O Justynie Reczeniedi pisałam już na łamach Obiektywnej Gazety Internetowej kilka razy, ale przypomnę: solistka Warszawskiej Opery Kameralnej, skrzypaczka, polonistka, producent. Ostatnia uczennica legendarnej Bogny Sokorskiej i autorka jej biografii.
Krystian Krzeszowiak – studiował śpiew solowy w Akademii Muzycznej we Wrocławiu i w klasie Rity Orlandi Malaspiny w Conservatorio di Musica G. Verdi w Mediolanie. Stypendysta Ministerstwa Kultury, Miasta Wrocławia i Jawora. Jeszcze podczas studiów we Wrocławiu był solistą Strauss Gali w Konzerthaus w Wiedniu i Gewandhaus w Lipsku, Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz Teatru Muzycznego w Gliwicach. Obecnie mieszka i pracuje w Mediolanie, gdzie współpracuje z uznanymi dyrygentami (Giulio Prani-Arion, Gianluca Capiano-Canto d` Orfo, Massimo Palumbo-UECO), a także występuje na deskach mediolańskiej La Scali.
Wśród bardzo licznej publiczności byli również mieszkańcy Milanówka i Grodziska Mazowieckiego.
To może Cię zainteresować: