Pociągi z Łowicza i Sochaczewa zatrzymują się już przy nowych peronach przystanku Warszawa Włochy. Trwają próby i testy nowych torów, sieci trakcyjnej i obiektów na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa.

Warszawa Włochy - pasażerowie korzystają z nowych peronów.

Od wczoaj (04.09.) pasażerowie pociągów kursujących między Łowiczem, Sochaczewem a Warszawą mogą korzystać z nowych peronów na przystanku Warszawa Włochy. Przebudowa torów, nowe urządzenia sterowania ruchem umożliwiły zmianę i wygodniejsze połączenia. Na przystanku jest bezpieczne przejście przez tory. Docelowo będzie przejście podziemne. Wykonawca kończy prace.

Sprawdzanie trasy i jazdy testowe przewoźników

14 nowych obiektów inżynieryjnych (przepustów, przejść podzielnych, tunelu drogowego), zostało już poddanych próbom obciążeniowym. 116-tonowa lokomotywa „sprawdzała” nowe konstrukcje na szlakach oraz na przystankach w Milanówku, Brwinowie, Parzniewie, Pruszkowie, Piastowie, Ursusie i Włochach. Podczas badań specjalna aparatura dokładnie zmierzyła parametry obiektów. Wiadukty są już przystosowane do obsługi cięższych i szybszych składów, do 120 km/h. Prędkość maksymalna będzie stopniowo uzyskiwana. Przed pracami było 80 km/h. Do 24 września, czyli do przywrócenia ruchu kolejowego między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą przeprowadzone będą jazdy testowe przewoźników.

Wykonawca zakończył zasadnicze prace. Ułożone są nowe tory, rozwieszona sieć trakcyjna. Gotowe są konstrukcje peronów. Trwają ostatnie prace przy budowie wiat, montażu oświetlenia i nagłośnienia. Ustawiane są ławki, Kontynuowane są prace w przejściach podziemnych i wiadukcie kolejowym w Pruszkowie. 24 września na linię między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą wrócą pociągi. Kontynuowane będą prace wykończeniowe na peronach i w przejściach podziemnych. We Włochach, Ursusie, Piastowie, Parzniewie, Brwinowie i Milanówku uruchomione zostaną tymczasowe, bezpieczne dojścia do peronów w poziomie szyn.

Polub nas na Facebook