Jak wspominaliśmy w poprzednim numerze O!, budowa drugiego toru WKD znacznie wyprzedziła harmonogram i 20 lutego przełączono ruch na drugi tor. Zakończona została też przebudowa stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska. Co oznacza osiągnięcie tego etapu dla pasażerów? Kiedy ponownie WuKaDka dojedzie do Milanówka?
Z okazji zakończenia tego ważnego etapu, 20 lutego na stacji Radońska zorganizowana została specjalna konferencja. – Prace budowlane przy jednym z największych, ale i najbardziej skomplikowanych projektów Warszawskiej Kolei Dojazdowej osiągnęły półmetek. Oddajemy do użytku nowy tor, a równocześnie rozpoczynamy przebudowę istniejącego starego toru wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Dzisiejszy rezultat udało się osiągnąć dzięki dużemu zaangażowaniu wykonawcy, przychylności lokalnych i wojewódzkich władz samorządowych, na terenie których jest realizowana inwestycja, oraz dzięki wyrozumiałości i cierpliwości pasażerów oraz mieszkańców okolic linii kolejowej WKD. Nie bez znaczenia była również sprzyjająca realizowanym pracom budowlanym aura. Należy podkreślić, że wcześniejsze oddanie do użytkowania nowej infrastruktury nastąpiło zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego i normami bezpieczeństwa – mówił Michał Panfil, prezes zarządu, dyrektor generalny Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. Jak podkreśla marszałek Adam Struzik, realizowana od końca maja 2022 r. budowa drugiego toru WKD to długo wyczekiwana inwestycja. – Jej realizacja to przede wszystkim bardziej dostępny, szybki, bezpieczny i przyjazny środowisku transport, jakim jest kolej aglomeracyjna. Od lat konsekwentnie wspieramy rozwój kolei. Zależy nam, aby mieszkańcy Mazowsza mogli sprawnie dojeżdżać do pracy, szkoły czy placówek medycznych. Tempo prac pokazuje, że inwestycja powinna zostać ukończona na czas. Warto wspomnieć, że projekt o niebagatelnej wartości 150 mln zł jest współfinansowany ze środków unijnych – dodaje marszałek.
Przebudowywany odcinek ma ok. 7,5 km długości. W zakresie przebudowy obiektów inżynieryjnych prace objęły 4 mosty i 4 przepusty. Wykonana zostanie też nowa sieć trakcyjna. Wzdłuż remontowanej trasy zbudowano nowe perony. Przebudowana zostanie również stacja w Podkowie Leśnej Głównej, gdzie zainstalowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem.
Niestety, wraz z oddaniem nowego toru nie zostanie wznowiony ruch pociągów do Milanówka, gdzie dalej funkcjonować będzie komunikacja zastępcza. Wznowienie ruchu nastąpi dopiero pod koniec inwestycji wraz z uruchomieniem nowych urządzeń sterowania ruchem w Podkowie Leśnej. Tu warto wspomnieć też o ofercie GPA. Osobom, które posiadają w dniu zakupu ważny imienny bilet miesięczny lub kwartalny na przejazdy koleją „KM” lub „WKD” na odcinek obejmujący przynajmniej jedną ze stacji na terenie Związku GPA - Grodziskie Przewozy Autobusowe przysługuje specjalna ulga na bilety miesięczne w wysokości 76%. Cena takich ulgowych biletów miesięcznych na przewozy autobusowe wynosi: 6 zł – po mieście, 12 zł – po gminie, 12 zł – po terenie trzech gmin: Grodzisk Maz., Jaktorów i Milanówek.
Cieszy wyprzedzenie harmonogramu prac i trzymamy kciuki, by całą inwestycję także udało się zakończyć przed terminem.
To może Cię zainteresować: