Grodzisk Mazowiecki doczeka się zachodniej obwodnicy miasta. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich zapowiedział już ogłoszenie przetargu, który ukaże się na stronie instytucji w przyszłym tygodniu.
Jest to inwestycja, na którą wiele osób czeka już od dawna, bo ułatwić ma przemieszczanie się z autostrady A2 do drogi krajowej nr 8 m.in. przez Grodzisk Mazowiecki i Radziejowice. Zachodnia obwodnica zaczynać się będzie przy północnym węźle autostrady, potem przechodzić będzie przez strefę przemysłową Grodziska aż do Chlebni, gdzie odbije na zachód do Wólki Grodziskiej i do torów kolejowych. Zakończy się natomiast w Kałęczynie i połączy się z drogą wojewódzką nr 579, która obecnie jest w remoncie i stanowi pierwszy etap prac związanych z tą inwestycją. Będzie to największe zadanie drogowe na terenie gminy, które zgodnie z przewidywaniami ma kosztować ponad 200 milionów złotych, a wraz przebudowa drogi z Grodziska do Radziejowic łącznie wyniesie 270 milionów. Zakłada się, że 80% tej kwoty będzie pochodzić z środków Unii Europejskiej.
- Myślę, że takie rozwiązanie będzie odebrane przez społeczeństwo z wielką przyjemnością. Ten ruch z Grodziska Mazowieckiego wyprowadzi się obwodnicą. Kosztorys inwestycji to 200 milionów złotych. W tej chwili zapłaciliśmy blisko 40 milionów za grunty. Wyjątkowo drogie w tym obszarze - 200 złotych za metr kwadratowy. Wczoraj podpisałem wniosek do zamówień publicznych o uruchomienie procedury przetargowej. Ponieważ jest to duży projekt i z udziałem środków unijnych po 7 dniach od ogłoszenia na stronach unijnych, dopiero pojawi się i na naszych stronach. I wtedy będziemy musieli zmierzyć się z licznymi wykonawcami, bo zainteresowanie tą inwestycją z racji wartości jest już bardzo duże. Poza tym głód dużych inwestycji na rynku w tym roku będzie wyjątkowy, bo jak się orientuję Województwo ma ogromne środki finansowe, ale w innych samorządach widzę, że jest ich nieco mniej. - mówi Zbigniew Ostrowski, Dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie.
fot. grodzisk.pl
Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2022 roku, zakładając, że jej początek będzie w czerwcu tego roku, kiedy to rozpoczną się pierwsze prace ziemne, co stanowi najtrudniejszą i najdroższą część inwestycji. Później przeprowadzone zostaną prace przy przejściu nad torami wraz z budową wiaduktu oraz te związane z rozwiązaniem kolizji z liniami energetycznymi i gazociągiem.
Tą jak i wiele innych ciekawych informacji przeczytali Państwo dzięki
To może Cię zainteresować: