6 kwietnia 2018 roku Raben Logistics Polska oficjalnie otworzyła oddział w Chlebni. Powstały tu dwa nowoczesne magazyny klasy A, o łącznej powierzchni 42.000 m2, dostosowane do przechowywania ok. 50.000 palet. Oddział zatrudnia ponad 300 osób i średnio miesięcznie jest w stanie obsłużyć ponad 85.000 przesyłek.
Raben Logistics Polska nieustannie się rozwija, doskonaląc procedury oraz dbając o jak najwyższy standard obsługi klientów. Firma inwestujemy w nowe technologie i innowacyjne rozwiązania, jak również w hale magazynowe spełniające najwyższe normy bezpieczeństwa i jakości. Dlatego właśnie, z myślą o klientach i pracownikach, została podjęta decyzja o wybudowaniu nowych magazynów w Chlebni i przeniesieniu tam oddziału z Grodziska Mazowieckiego.
„W starym oddziale w Grodzisku Mazowieckim było nam już trochę ciasno.” – wyjaśnia Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polska – „Ze względu na rozwój naszych klientów, a co za tym idzie wzrost zarówno wolumenów jak i oczekiwań naszych usługobiorców, zdecydowaliśmy się na przeniesienie do większej i nowocześniejszej lokalizacji. Warto tu zaznaczyć, że na terenie gminy działamy już ponad 20 lat. Między innymi dzięki postawie Burmistrza i lokalnych władz, którzy zapewniają w Grodzisku Mazowieckim przyjazny biznesowi klimat inwestycyjny.”
Nowopowstały oddział w Chlebni to dwa odrębne obiekty magazynowe: tzw. magazyn niski przeładunkowy (cross-dock) o powierzchni ok. 8000 m², oraz magazyn wysokiego składu o powierzchni 34 000 m2, będący w stanie pomieścić ok 50 000 palet. Inwestycja została zrealizowana przez Panattoni Europe.
„Trzy szyte na miarę budynki, w tym jeden cross-dock o łącznej powierzchni ponad 42,5 tys. m kw. to najnowsza realizacja Panattoni Europe dla Raben Logistics Polska. Powstały one w ramach jednej z najbardziej strategicznych lokalizacjach – w Panattoni Park Grodzisk III. Kompleks zlokalizowany jest w pobliżu węzła Grodzisk Mazowiecki autostrady A2 oraz przy planowanej obwodnicy Grodziska Mazowieckiego. Jest to kluczowe miejsce dla klientów koncentrujących się na logistycznej obsłudze zarówno rynku warszawskiego, jak i krajowego. Dlatego cieszę się, że mogliśmy zaproponować naszemu wieloletniemu klientowi tak dogodną lokalizację”. – mówi Marek Dobrzycki, Managing Director, Panattoni Europe.
Codziennie obiekt jest w stanie obsłużyć ponad 4000 przesyłek i przyjąć, wyładować oraz załadować ok. 265 samochodów. Dodatkowo w nowej lokalizacji mieści się budynek biurowy o powierzchni użytkowej 2.600 m2 oraz parking wyposażony w 214 miejsc dla samochodów osobowych i 65 miejsc dla pojazdów ciężarowych. Łączne zatrudnienie w Chlebni to obecnie 315 osób w biurze i magazynie, oddział współpracuje z 60 przewoźnikami, którzy zatrudniają 279 kierowców.
„Zdecydowaliśmy się wybrać taką lokalizację nowego oddziału ze względu na strategiczne położenie i infrastrukturę dostosowaną do potrzeb inwestorów oraz przychylną politykę lokalnych władz.” – wyjaśnia Janusz Anioł, Dyrektor Generalny Raben Logistics Polska, i dodaje – „Nowa inwestycja stanowi ponad 40% powierzchni magazynowej Raben Logistics Polska w regionie mazowieckim. Był to też kolejny profesjonalny projekt realizowany z firmą Panattoni, która znając nasze potrzeby zawsze jest gotowa by na nie odpowiedzieć.”
Chlebnia to nie tylko nowoczesny, ale także ekologiczny obiekt. Wykorzystano w nim rozwiązania pozwalające na ograniczenie zużycia energii elektrycznej, gazu i wody. Przykładowo magazyny został wyposażony w oświetlenie typu LED, a zainstalowane w nich świetliki zapewniają stały dostęp do naturalnego światła dziennego, zastosowano w nich także służące ogrzewaniu nowoczesne promienniki gazowe. Z kolei biurowiec posiada wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła. W obiekcie zapewniamy także odpowiednią ilość hydrantów, odpowiadającą rozkładowi regałów. Pozwala to zwiększyć poziom bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
O tym, że bezpieczeństwo jest ważne dla firmy, świadczy także sygnalizacja świetlna przy wszystkich dokach – rampach załadowczych. Informuje ona zarówno o tym, która rampa jest dostępna, ale także kiedy kierowca może bezpiecznie odjechać spod rampy po skończonym załadunku.