Zgodnie z zapowiedziami wykonawcy, prace miały ruszyć pod koniec września. Pod koniec października w wielu miejscach widać już postępujące działania.
Tak jest między innymi na przecięciu z drogą 719 w kierunku Żyrardowa. Już na początku października usunięta został roślinność, a teraz przyszły ślad obwodnicy jest już wyraźnie widoczny aż do torów kolejowych, gdzie powstanie wiadukt.
Warto tu przypomnieć, że umowa na budowę obwodnicy z firmą STRABAG została podpisana 27 sierpnia br. w grodziskim Centrum Kultury. Prace przy realizacji tego ponad 7-kilometrowego odcinka drogi zostaną ukończone pod koniec 2022 r. Wartość kontraktu to ponad 145 mln PLN brutto, z czego 116 mln zł pokryje unijna dotacja. Zachodnia Obwodnica Grodziska Mazowieckiego powstanie w nowym śladzie drogi wojewódzkiej nr 579 i połączy węzeł Grodzisk Mazowiecki na autostradzie A2 z miejscowością Kałęczyn. Trasa została zaprojektowana jako jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu. W jej ciągu powstaną 3 nowe mosty, w tym most na rzece Mrowna i wiadukt drogowy nad linią kolejową 447. Inwestycja obejmuje ponadto budowę dróg serwisowych i ścieżek rowerowych oraz 5 skrzyżowań, w tym 3 rond. Na odcinkach o łącznej długości 1,6 km zostaną zamontowane ekrany akustyczne, które zapewnią mieszkańcom okolicznych posesji zabezpieczenie przed hałasem komunikacyjnym.
To może Cię zainteresować: