Sklepy wielkopowierzchniowe są miejscami stworzonymi do wyciągania od Ciebie jak najwięcej pieniędzy. Jakimi sposobami? Poznaj niektóre pułapki stosowane w hiper- i supermarketach w Grodzisku Mazowieckim i we wszystkich innych miejscowościach w całej Polsce.
Zachęcające zapachy, relaksujące dźwięki
Menedżerowie zarządzający sklepami wielkopowierzchniowymi w Grodzisku Mazowieckim i każdej innej miejscowości zdają sobie sprawę, że gdy klient czuje się dobrze w danym miejscu, jest bardziej skory do wydawania pieniędzy. Właśnie dlatego podczas zakupów z głośników można usłyszeć relaksujące dźwięki. Z reguły jest to odpowiednio dobrana muzyka, której zadanie polega na wprowadzeniu konsumenta w dobry nastrój, ale bez zbytniego angażowania jego uwagi. Ona powinna być przecież skupiona na zakupach.
Przechadzając się obok stoiska z pieczywem, z dala wyczuwasz kuszący zapach świeżych wypieków? Wędrując pomiędzy pólkami ze słodyczami, dochodzi do Ciebie aromat pierników i czekolad, a obok działu z kosmetykami czujesz najpiękniejsze perfumy najlepszych marek? To nie przypadek – zapachy są odpowiednio generowane i potęgowane, bo menedżerowie dużych sklepów wiedzą, że mogą przekonać klientów do większych zakupów.
Złudne oświetlenie
Zdarzyło Ci się, że dany produkt – np. banany, jabłka albo ubrania – świetnie wyglądał w sklepie, ale już po przyjściu do domu prezentował się znacznie gorzej? To normalne – starannie dobrane oświetlenie w marketach ma bowiem poprawiać wygląd oferowanych artykułów, tak aby sprawiały znacznie lepsze wrażenie niż w rzeczywistości. Warto zatem wziąć dany produkt do ręki i przyjrzeć się mu w różnym świetle i pod wieloma kątami. Również samo oświetlenie przestrzeni sklepowych – półek, alejek, ekspozycji czy nawet kas – jest projektowane w taki sposób, aby wywoływać w umyśle klienta poczucie komfortu i odprężenia.
Manipulowanie wagą i ceną produktów
Podawanie cen za 100 g, dzielenie porcji na mniejsze i tym samym tańsze czy ograniczanie objętości produktów przy pozostawianiu tej samej ceny to częste chwyty stosowane przez sklepy oraz producentów, którzy dostarczają do nich swoje wyroby. Na szczęście można łatwo sobie z nim poradzić, porównując poszczególne artykuły z uwzględnieniem ceny za 1 kg, która musi być zawsze podawana przy produktach spożywczych, choć często widnieje gdzieś z boku lub jest napisana małą czcionką.
Układ stoisk i rozmieszczenie produktów na półkach
Tu również nie ma przypadku – cały układ sklepu jest dokładnie przemyślany i zaprojektowany w taki sposób, aby klient wydał jak najwięcej pieniędzy na produkty, których de facto nie potrzebuje. Właśnie dlatego artykuły pierwszej potrzeby w rodzaju pieczywa czy nabiału znajdują się na samym końcu sklepu, podczas gdy na początku wzrok kuszą słodycze, kwiaty albo liczne promocje. Inną pułapką jest lokalizowanie w najdogodniejszych miejscach najdroższych wyrobów, na których sklep zarabia najwięcej.
Promocje i gratisy
Uważaj też na różnego rodzaju akcje promocyjne i bezpłatne dodatki, które często są tylko sposobem na sprzedaż mało popularnych produktów albo zachęcenie do wydania pieniędzy na zbędne artykuły. Dlatego zamiast klupować np. za 400 zł słuchawki obniżone z 500 zł lepiej sprawdzić ranking słuchawek kostnych (https://komorkomat.pl/sluchawki-kostne-ranking/) i wybrać model w cenie 200 zł, który i tak w spełni Twoje potrzeby.
Lista zakupów skutecznym rozwiązaniem pułapek
Jak sobie poradzić z tymi wszystkimi pułapkami czyhającymi w sklepach wielkopowierzchniowych w Grodzisku Mazowieckim i nie tylko? Poza świadomością ich istnienia warto także mieć przy sobie zrobioną w domu listę zakupów i zaopatrywać się tylko w te produkty, które się na niej znajdują.
materiał zewnętrzny