Miło nam poinformować że prace przy budowie drugiego toru WKD dość znacznie wyprzedzają harmonogram i najprawdopodobniej w najbliższych dniach, w drugiej połowie lutego ruch pociągów będzie się odbywał po nowym torze. Niestety podczas prac zapomniano o jednym ważnym aspekcie – pasażerach.
Już wkrótce pociągi WKD pojadą po nowym torze. Jak poinformował nas Krzysztof Kulesza - Otwarcie ruchu pociągów po nowym torze jest planowane około połowy lutego 2023 roku – nieco wcześniej w porównaniu z uprzednio zaplanowanym terminem 09.03.2023.
Jest to bardzo doba wiadomość, pokazująca, że można zrealizować dobrze zarządzany projekt kolejowy w terminie. Problemem jednak, widocznym od pewnego czasu jest podejście wykonawcy i zarządcy do najważniejszego czynnika – mieszkańców naszej okolicy.
Każdy kierowca do dziś pamięta chaos związany z zamknięciami przejazdów, gdzie wymagane znaki choć owszem stały, ale ustawione były tak, by spełnić wymogi prawne, a nie informować kierowców. Efektem były liczne TIR’y wycofujące się z zamkniętej ul. Nadarzyńskiej w Grodzisku, czy mieszkańcy, którzy przez pewien czas zupełnie nie wiedzieli którym przejazdem będą mogli przejechać przez tory. Niewątpliwie zabrakło tu dobrej informacji.
Przy remoncie zabrakło też jednej rzeczy – myślenia o pasażerach, którzy na kilku przystankach muszą czekać na pociąg na nowo wybudowanych przystankach bez żadnej wiaty chroniącej przed śniegiem, czy bez osłony przed wiatrem. Co ciekawe w tym czasie w Grodzisku Maz i Podkowie Leśnej stanęły piękne wiaty na zupełnie nie używanych przystankach. Z tym problemem zwróciła się do nas mieszkanka ul. Okrężnej. Zapytaliśmy o tę sytuację Rzecznika WKD, który zaznaczył, że nowy peron nr 1 będzie służyć jako tymczasowo zastępujący użytkowany dotychczas stary obiekt, który jako jeden z dwóch - obok Kazimierówki - na przebudowywanym szlaku linii kolejowej WKD pomiędzy Podkową Leśną i Grodziskiem Mazowieckim, pozostawał w kolizji z nowo powstającym drugim torem. Nowy peron nr 1 będzie użytkowany do czasu przełożenia ruchu pociągów na nowy (drugi) tor, po czym zostanie wyłączony z eksploatacji na czas przebudowy istniejącego dotychczas "starego" toru nr 1G.- mówił Krzysztof Kulesza. Zaznaczył też, że - Po przełączeniu ruchu na nowy tor, peron na okres nieco ponad 6 miesięcy zostanie zamknięty dla ruchu pociągów, infrastruktura torowa i sieciowa w jego sąsiedztwie zostanie poddana rozbiórce i przebudowie do nowych parametrów. Dostęp do peronu dla podróżnych zostanie ograniczony jedynie do posadowionego na nim automatu biletowego. Wiata przystankowa na ww. peronie zostanie zainstalowana w drugiej części realizowanego zadania.
Czasami, nawet duzi chłopcy lubią bawić się kolejkami, ważne by nie mylić WuKaDki z piękną makietą kolejową, po której puszczamy sobie beztrosko pociągi. W odróżnieniu od makiety, mamy tu też żywych, marznących i moknących ludzi. Warto o tym pamiętać.
To może Cię zainteresować: