fot. Krzysztof Nalewajko, GDDKiA Oddział Warszawa
Od wczoraj na autostradzie A2 w rejonie Pruszkowa nie trzeba już zwalniać, by przejechać przez nieczynny Punkt Poboru Opłat. Kierowcy będą mogli przejechać na wprost, dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do 140 km/h. Tak jak pisaliśmy o tym wcześniej, PPO Pruszków nie będzie już utrudniał przejazdu podróżującym.
W ramach prac rozebrano jedenaście wysp segregacyjnych i wyremontowana została nawierzchnia betonowa. Prace związane z rozbiórką prowadzone były w centralnej części PPO i nie powodowały utrudnień w ruchu, który odbywał się dwoma skrajnymi pasami po obu stronach placu.
Dotychczas kierowcy przejeżdżając przez nieczynny Punkt Poboru Opłat musieli zwalniać do prędkości 40 km/h i stosować się do zmienionej organizacji ruchu, przejeżdżając przez zwężone fragmenty drogi. Od godzin wieczornych nie będzie trzeba już zwalniać, ponieważ PPO Pruszków nie będzie już powodował utrudnień.
Kierowcy będą mogli przejechać na wprost, dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do 140 km/h, czyli obowiązującą standardowo na autostradach. Inwestycję udało się zakończyć blisko 2 tygodnie przed planowanym terminem. Najważniejsze, że przejazd przez nieczynny Punkt Poboru Opłat, zarówno w wakacje, jak i po nich, będzie szybszy i bezpieczniejszy dla podróżujących autostradą A2.
Obecnie trwa opracowanie dokumentacji dla rozbudowy autostrady A2 Warszawa - Łódź. W marcu 2019 r. zostały podpisane umowy na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu autostrady A2 na odcinku węzeł Łódź Północ - węzeł Konotopa.
Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków - węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Prace przygotowawcze będą prowadzone do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.
To może Cię zainteresować: